انرژی هسته ای - بیانیه تهران - واکنش جهان:یک های در مقابل آنهمه هوی

دکتر علیرضا آیت اللهی



بیا نیه هسته ای تهران ٬ جهان را سرگرم کرده است و « کلٌه » ها را به فکر واداشته است : فکر هسته ای ٬ لابد از کله هائی هسته ای !

- ترکیه ای ها که شنیده اند « سلام لر بی طمع نیست » و مدتی است که با خود می گویند پس چرا سلام ترک بی طمع باشد ؟ و چندتائی قرارداد هم امضاء کرده اند مانده اند که سایر ماهی ها را از کجا بگیرند ؟ ولی خودمانیم ٬ صداقتشان را شکر که رسما" گفته اند « شورای امنیت ٬ صداقت ندارد » ! . در این بیابان برهوت همین لنگه کفش کهنه هم نعمت خدا است !

- برزیلی ها بسیار فاتح و مغرور ٬ آنهم در مقام رهبری آنهمه کشور جزو جنبش غیر متعهد ها ٬ ناگهان خود را گم کرده ٬ دستپاچه شده فردایش تقاضای سرمایه گذاری و در واقع شراکت در نفت ایران را داده اند . نشنیده اند که نه به باره ٬ نه به داره...

- چین که در عین حال به فکر ادامه صادرات انبوه اجناس بنجل به ایران ٬ و بنابر این ادامه وضع موجود است می گوید : ادامه مذاکرات ...ادامه ٬ ادامه !

- روسها که می خواهند به نحوی جریان نیروگاه بوشهر را به فراموشی بسپارند سینه سپر کرده اند که : ما اینیم ! .

بله شما اینید ! بر منکرش لعنت !

- آلمان ٬ انگار نه انگار که اتفاقی افتاده باشد ! معتقد است که این بیانیه ٬ بود و نبودش یکی است و اصل بر توافقنامه وین است که معتبر است و باید اجرا شود .به هرحال تا بین آمریکا و ایران شکرآب است اروپا هم نفعی می برد و از آنجمله آلمان که گفته اند : چشیده خور بدتر از میراث خور !

- فرانسه هم جزء اروپا است ٬ هرجا که آمریکا و انگلیس حمله کنند او هم هست ! آلمان را هم که همیشه برای پشتیبانیش در اتحادیه اروپا لازم داشته است و دارد . ازمنافعش هم که نمی تواند بگذرد ... منتهی الآن درحال معامله است و دست به عصا ٫ به موضع مشابه آلمان قانع شده است . والانمی دانید چه داد و هواری که به راه نمی انداخت . ضمن آنکه خود را مهد حقوق و قانون و بنابراین متعهد به توافقنامه وین می داند ! . منتهی فراموش کرده است که تاریخ ٬ خواه ناخواه ٬ ورق می خورد و دیروز سه شنبه بود و امروز چهار شنبه ! بوشهر را فراموش نکنیم !

- آمریکا بد جوری به چالش کشیده شده است . چون اروپائی ها شیرش کرده اند و فرستاده اند جلو ! سی - سی و دوسال است که این داستان ادامه دارد و هرچه می گذرد آلمان و فرانسه هم بیش از پیش در منافع آتش افروزی بین ایران و آمریکا با انگلیس همعقیده می شوند !

آمریکائی ها ابتدا تا حدودی سکوت کرده اند و بعدا" به صورتی نسبتا" ملايم گفته اند قانع نشدیم و تحریم را ادامه می دهیم و حقیقت این است که :

* روحیه آمریکا به نحوی است که می خواهد ثابت کند که :« لوطی نباخته »! < به اصطلاح « گردنش بار شده است » ٬ و حالا چه کسی است که به آنها حالی کند که غرور بیجا تایکی ؟ و به جان خریدن مضراتش تا به چند ؟

* ازآن طرف دریاها هم شیطانی وجود دارد بامهارتی عجیب و غریب برای زیر پوست رفتن .. به خصوص زیر پوست آمریکائی ها که واقعا" در مواردی ساده دل اند ! و دم گرفته اند که « خر برفت و خربرفت و خربرفت » ! حالااست که مطبوعات صیهونیستی و انگلیسی ..

* به آمریکا تلقین کرده اند که حالا که دیگر آنچنان قدرتهای دشمن نمائی چون روسیه و چین وجود ندارند ٬ و برای انحراف اذهان عمومی مردم گرفتار بیکاری و بیخانمانی آمریکا باید ایران را به صورت یک حکومت هسته ای خطرناک جلوه دهی و...این اتهامات انرژی هسته ای را از دست نده که ماهم برای انحراف اذهان عمومی مردم کشورهایمان لازم داریم و موضوع وحدت ما است و...

- انگلیس هم که می شناسید ٬ گفته است که بیانیه تهران یک « کودتای دیپلماتیک » است ! آتش به جان شمع فتد کاین بنا نهاد . شبیه ترین مواضع به موضع انگلیس ٬ پس ازآنچه که در خصوص فرانسه و آلمان گفتم ٬ و بسیار بیش از آنها موضع رژیم صیهونیستی است .

- و اما رژیم صیهونیستی ! مشخص است ! چون کلٌه ندارد به دنبال پاچه است . از کجا پاچه می گیرد؟ از کله پزی هسته ای ؟ بعید می دانم . فقط می دانم پاچه گیریش شهره است ٬ حرف ندارد ٬ معرکه است !

ای بابا القطیفه کیست ؟ آل تنبان کجااست ؟ نمی گذارید بنده این دوتا را فراموش کنم ؟ همین که صحبت کله پاچه شد به یاد آنها افتادید ؟ آنها در پاچه گیری هرگز به پای رژیم صیهونیستی نمی رسند . کله هم که ندارند ! اگر داشتند دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص می دادند ! پس کجا هستند ؟ بنده چه می دانم ؟ لابد توی سیرابی...


توضیح یزدفردا :مطالب دیگر دکتر علیرضا آیت اللهی را می توانید در وبلاک شخصی ایشان مرور کنید و جهت سهولت دسترسی در خبر خوان یزدفردا در سمت چپ زیر جدید ترین خبرهای یزدفردا قابل روئیت می باشد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا